Basprim ili Brač tambura
BASPRIM

Basprim - Brač tambura – je u XIX veku imao kruškast oblik kao bisernica, samo što je bio većih dimenzija. Danas je oblik basprima dvostruko tikvast, slično kao manja gitara, a donja daska je ravna. Najčešće se koristi tzv. "A-basprim" sa 4 žice (prva je udvojena) koje se štimuju: a1, a1, e1, h i fis, dok se u većim orkestrima nalazi i «E-basprim», čije žice su štimovane za kvartu niže: e1, e1, h, fis i cis.
- Tonski opseg A-basprima je preko dve oktave i obuhvata sve tonove hromatskog niza od malo «a» do «c3», a kod nekih i do «d3».Deonice bračeva (Bp-1, Bp-2 i E-Bp) se pišu u violin-ključu i zvuče kao što je napisano. Uloga basprima u orkestru može biti solistička ili prateća, tako što basprim svira isto što i prim, ali zvuči oktavu niže, čime se popunjava srednji orkestarski registar.
- Najpoznatija kompozicija u kojoj basprim ima solističku ulogu je «Končertino za brač i tamburaški orkestar» Save Vukosavljeva. Najpoznatiji basprimaši u Vojvodini su Marko Nešić, Ivan Dimić, Josip Kovač, Ivan Nikolić, Cveta Sladić-Čiča, Tugomir i Mile Nikolić, Dejan Radović, Slobodan Ilić, Milan Vučetin, Nikola Jaramazović, Zoran Škrbić i Stanka Ninkov.
E-Basprim – je sličnog oblika kao A-Basprim ali je od njega duži za 7 do 9 cm i širi za 2 do 3 cm. Ima 4 žice (prva je udvojena) koje se štimuju: e1, e1, h, fis i cis. Tonski opseg je preko 2 oktave i obuhvata sve tonove hromatskog niza od malo «cis» do «g2». Deonica E-Basprima se piše u violin-ključu i zvuči kao što je napisano. E-Basprim se koristi u većim tamburaškim orkestrima, a može se deliti na E-Bp1, i E-Bp2. Uloga E-Basprima u orkestru je da zvučno popunjava niži i srednji registar harmonskim tonovima (treći glas) i kontra linijama, a ponekad može izvoditi melodiju u «maloj oktavi», tzv. altovski registar.
- Vilini basprimaši od 1998-2015: Dušan Igić, Miroslav Georgijević, Nemanja Tomić, Nikola Petaković, Zoran Mihajlović, Miloš Molnar, Ivana Šećerov, Neda Radman, Božidar Ivić, Pavle Pejić, Miroslav Banjac, Vladimir Dević, Miloš Igić, Andrija Stojanović, Marko Mijatov, Živan Veselinov, Aleksandar Gavrančić, Miljan Knežević, Aleksandar Janković, Jelena Živković, Jovana Lukić, Marina Mrđić, Sanja Zbućnović, Dragana Vujović, Srđan Marić, Radenko Blažević, Velemir Stojanović, Robert Pap, Đorđe Milutinov, Dušan Majkić, Marko Dulić, Miloš Reljin, Miroslav Popin, Jovan Tošić

Đorđe Milutinov, Marko Dulić i Andrija Stojanović