Koncert u Galeriji Matice Srpske
Tamburaški orkestar

Тамбурашки оркестар "Вила"
Генерација 2002-2008

Када ме је професор Иван Сабо замолио да напишем нешто о генерацији тамбураша 2002-2008, рекла сам му да нисам тада свирала него касније, али као и обично, професор је био у праву. Искрено, до тада нисам ни размишљала колико времена је прошло од мог активног свирања у "Вили". У сваком случају, посматрано из личне перспективе, развој тамбурашког оркестра "Вила" у периоду од 2002. до 2008. године (па и касније) је изгледао отприлике овако.
У основној школи "Душан Радовић" на Клиси, у Новом Саду, постојала је факултативна секција свирања у тамбурашком оркестру коју је водио наставник географије Танасије Јовичић (1950-2005). Због духовите природе Танасија Јовичића и велике љубави према послу којим се бавиo, у оркестру "Сићани славуји" увек је било пуно деце. По завршетку основне школе тамбураши су прелазили у ТО "Вила", а у "Сићаним славујима" су остајали млађи тамбураши док не стасају довољно да могу самостално да иду "с оне стране моста" на пробе.
Прелазак у ТО "Вила", који надахнуто и са огромним знањем и искуством води професор Иван Сабо, представљао је огроман корак у одрастању младих тамбураша, као и у њиховом музичком сазревању. Друштво познато из основне школе, просторије у подруму зграде Железнице Србије, бројни наступи у Новом Саду и Србији као и незаборавна искуства са турнеја у инострнству, све то обележило је наше одрастање уз тамбуру.
Репертоар оркестра обухвата две велике целине – мелодије за пратњу кореографија и оркестарски репертоар који смо постепено развијали, у складу са нашим афинитетима и напредовањем у свирачком смислу. Међутим, генерално гледано, у репертоару ТО "Вила" налазе се аранжиране мелодије кола, традиционалних песама као и популарних дела из класичне музике и евергрин хитова. Све аранжмане, у којима се осликава креативност, велико знање и посвећеност, писао је професор Иван Сабо, који је од оснивања до данас уметнички руководилац оркестра.
Иако ТО "Вила" у поменутом периоду није ишао на такмичења и фестивале тамбурашких оркестара у држави и региону, морам признати да је било пуно концерата. Сваке године, поред концерата са фолклорним ансамблом, организовали смо два целовечерња концерта тамбурашког оркестра (крајем пролећа и почетком зиме) у Галерији Матице српске, који су најчешће имали различит репертоар, у зависности од тематике концерта.
И на крају, додала бих да иако нисам више активан члан ТО "Вила", нисам у потпуности напустила "Вилу". Имам осећај као да је било јуче и као да ће се наставити једног дана...
"Смена генерација" у оркестрима је природна појава коју не треба посматрати са негативном конотацијом. Напротив, у пракси се показало да је свака наредна генерација боља од претходне у појединим сегментима, те се надам да ћете уживати у читању постигнућа генерације која нас је наследила 2008. године.

Чланови оркестра:
Прим 1 – Јулијана Јовановић, Владимир Косановић, Слободан Беквалац, Светозар Самарџић
Прим 2 – Мирјана Берић, Нина Вујков, Зоран Михајловић, Драгана Смиљанић