Grupa muzičara koji zajedno sviraju na tamburama
Tamburaški orkestar

Tamburaški orkestar – je skup tamburaša koji zajednički muziciraju na tamburama različitih veličina. Najmanji sastavi su trio, kvartet ili kvintet, profesionalni kafanski orkestri najčešće imaju 6 do 8 članova, a veliki orkestri mogu biti sa 40 do 50 članova i više.
Osnovni tamburaški sastav je oktet: I i II Prim, I i II Basprim, E-Basprim, Čelo, Kontra i Bas, a prema definiciji orkestra, gde svaka deonica mora biti najmanje udvojena, pravi tamburaški orkestar bi morao imati 16 ili više članova.
Repertoar tamburaškog orkestra najčešće je tradicionalna narodna i starogradska muzika, ali u zavisnosti od izvođačko-tehničkih mogućnosti muzičara i sklonosti dirigenta, moguće je izvoditi i lake klsične kompozicije, evergrin i savremenu zabavnu muziku ili kompozicije izvorno pisane za tamburaški orkestar sa naglašenim koncertantnim i čak virtuoznim obeležjima.
Krajem XIX i početkom XX veka je u Vojvodini i Slavoniji bilo nekoliko stotina tamburaških orkestara, koji su imali na repertoaru kvalitetnu narodnu i umetničku muziku, a oko 60 ih je sviralo širom Evrope u najuglednijim hotelima i restoranima. Danas takođe postoji velik broj profesionalnih kafanskih orkestara koji sviraju po Vojvodini, Slavoniji i Bosni ali je njihov nivo muziciranja prilično nizak, muzičari su većinom notno nepismeni, repertoar se uči po «sluhu» i osim opšte poznatih narodnih i novokomponovanih pesama vrlo retko se može čuti neka umetnički ozbiljnija kompozicija.
Profesionalni tamburaški orkestri postoje i u nekim radio stanicama (Novi Sad, Zagreb, Sarajevo, Osijek) i u Folklornom ansamblu «Lado», a najpoznatiji orkestar u Vojvodini je bio Tamburaški orkestar virtuoza na primu Janike Balaža: «Osam tamburaša s Petrovaradina».
Najveći broj tamburaških orkestara u Vojvodini su amaterski orkestri u Kulturno-umetničkim društvima, gradskim kulturnim centrima ili školama, a 1990.god. je bilo 104 omladinska i 30 dečjih-školskih orkestara u kojima je sviralo preko 2000 mladih tamburaša. Mnogi od tih orkestara se takmiče na opštinskim i zonskim smotrama, a zatim na pokrajinskom festivalu u Rumi ili republičkom u Vršcu, gde pokazuju zavidan umetnički i izvođački nivo, koji je često na visokom profesionalnom nivou.
Najpoznatiji i najkvalitetniji su Subotički tamburaški orkestar i Gradski orkestar iz Rume, «Matija Gubec» iz Rume, T.O.-Doma omladine iz Šida i Sr.Mitrovice, T.O.-KUD «B.Jankulov» iz Jaše Tomića, T.O.-KUD «Bunjevačko kolo» iz Subotice, T.O. «Gusle» iz Kikinde, T.O. «Abrašević» iz B.Palanke, T.O.-KUD «S.Marinković», «S.Marković», «Zorule», «Ravnica», «Ad libitum», «V.Jovanović», «Romansa», «Vila» i dr. iz Novog Sada i td.
Osim Srbije, Hrvatske i Bosne, tamburaški orkestri postoje i u Crnoj gori, Makedoniji, Sloveniji, Austriji, Mađarskoj, Rumuniji i Češkoj, a najviše ih ima u SAD, gde postoji i veliki «Filharmonijski tamburaški orkestar» u Pitsburgu i mali tamburaški sastav kompozitora i virtuoza na primu Džerija Grčevića.