Фолклорни ансамбл "Вила" је реномирани ансамбл Српског Културно - уметничког друштва "Железничар" из Нови Сада . Друштво је, како је већ речено, основано на празник светог цара Константина и царица Јелене, 3. јуна 1934. године са благословом епископа бачког др Иринеја Ћирића.

Програм ансамбла базиран је на српској народној традицији: народним играма, песмама и обичајима и материјалној култури из свих крајева у којима живи српски народ. У репертоар су такође укључене и игре других народа који живе у Републици Србији. Ансамбл је добитник многобројних међународних признања од којих истичемо добитника златне ципелице у Ланголену. Од домаћих фестивала наглашавамо да је 10. јуна 2006. године Ф.А. Вила на 43. Фестивалу музичких друштава Војводине проглашена за победника са освојених и неколико специјалних награда за: најбољу кореографију - “Зелен багрем удара”, игре песме и обичаји из Баната; најбољи костим из Баната; најбољи оркестар и најбоље сценско извођење. У времену од 17. до 19. новембра 2006. године Ф.А. Вила је на XIII фестивалу фолклорних фестивала Србије, у Пожаревцу, проглашена за апсолутног победника, а ансамбл је добио скоро све специјалне награде за најбоља кореографија: Ој Стојане, млад стопане , игре из Крајишта (кореограф Милорад Лонић); најбољи оркестар; Милорад Лонић, најбољи уметнички руководилац; Анасмбл Вила, најбољи ансамбл.ФА Вила је презентовала нашу земљу у последњих 10 година на више од педесет фестивала у: Републици Молдавији, Белгији, Бугарској, Чешкој, Француској, Швајцарској, Мађарској , Кипру, Италији, Румунјим, Турској, Грчкој, Канади, Немачкој, Словачкој, Пољској, Русији, Украјини. У 2010. години ансамбл је приредио концерте: јула месеца на Крфу у Грчкој и учествовао на Данима европсле културе у Печују, у Мађарској. Августа исте године учествује на међународном фестивалу фолклора у Бјељини и гала концерту у Перуђи, у Италији. У месецу септембру, поново наступа у Грчкој.
СКУД Железничар 1993. Године је у великој материјалној кризи. У друштву је радила само дечја група. Доласком великих ентузијаста у друштво: др Слободана Милованчева, Милорада Лонића, Славице Кукић, Светлане Бугарчић и Наташе Новчић и стварањем фолклорног ансамбла Вила октобра 1998. године рад Железничара је обновљен и друштво лагано ступа на пут успеха. До агресије замаља НАТО-а на Србију у марту 1999. године друштво је имало 60-сетак чланова: 39 активних играча и по неколико музичара, фолклорних руководилаца и придружених чланова (родитеља деце – играча).
Рад Друштва одвијао се у подрумским просторијама у улици Васе Стајића број 2, где је седиште СКУД Железничар. Ту је просторија од непуних 50 m2 у којој су се одвијале пробе играчког састава и просторија од 15 m2 у којој су пробе одржавали чланови оркестра. У истој просторији су одржавани сви састанци, како руководства тако и уметничких руководилаца. Два некадашња купатила (просторије од 10 m2 и 9 m2) су преуређена у свлачионице. Поред наведених просторија постоји мокри чвор са једним умиваоником и два тоалета, клуб са ормарима, столовима и клупама (површине 50 m2) и две просторије економата са ношњама, површине 15 m2 и 25 m2. Клуб и економат раздваја монтажни зид од летава и шперплоче. Све наведене просторије повезује дугачак узани ходник који у једном делу није шири од 1 m. За време НАТО агресије рад је обустављен. Ускоро, јула месеца 1999. године рад је обновљен, а у августу 1999. Године ансамбл Вила је учествовао на међународном фолклорном фестивалу у републици Молдавији.